معرفی اجمالی همکاری در فروش (Affiliate Makreting)
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

شاید شما هم در مورد بهترین سیستم همکاری در فروش تحقیق کرده‌اید و به‌دنبال پیدا کردن پرسودترین سیستم همکاری در فروش هستید. ایده‌ای که در پشت سیستم همکاری در فروش با پورسانت بالا وجود دارد این است که شما محصولات دیگران را اغلب از طریق یک شبکه وابسته تبلیغ می کنید.

اما در حقیقت مردم به لطف بازاریابی شما خرید می کنند ، کمیسیون دریافت می کنید. جالب است بدانید که در سال‌های اخیر همکاری در فروش محصولات آموزشی (همکاری در فروش محصولات دیجیتال) هم رونق زیادی داشته است.

اگر محصولی دارید و می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، می‌توانید از طریق یک برنامه وابسته به مروجین انگیزه مالی بدهید. اگر محصولی ندارید و می خواهید پول در بیاورید، می توانید محصولی را که احساس می کنید ارزش دارد تبلیغ کنید و از آن به عنوان بازاریاب وابسته درآمد کسب کنید.

قبلا در مورد همکاری در فروش صحبت کرده‌ایم اما اکنون میخواهیم بدانیم که در بهترین سیستم همکاری در فروش (همکاری در فروش با پورسانت بالا) ایران و جهان چیست، طرف‌های آن چه کسانی هستند و چطور شروع کنیم؟ بنابراین بیایید به راهنمای بازاریابی افیلیت مارکتینگ خود برویم.

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت‌ مارکتینگ (Affiliate Makreting) همانطور که از نامش هم مشخص است به همکاري در فروش یک محصول یا خدمت خاص اطلاق می‌گردد.

وقتی یک تولیدکننده بزرگ محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند، افراد می‌توانند برای همکاری در فروش محصولات آن اعلام آمادگی کنند. آنگاه بین تولیدکننده و مشتریان افرادی به عنوان همکار فروش قرار می‌گیرند که مشتریان بیشتری برای خرید به تولیدکننده اصلی ارجاع می‌دهند و بابت هر مشتری که خرید انجام دهد، پورسانتی را از تولیدکننده اصلی دریافت می‌کنند.

تصور کنید شما به صورت عمده از خارج کشور اسباب‌بازی خاصی را وارد کشور می‌کنید یا از تولیدکننده‌های داخلی به‌صورت عمده خرید می‌کنید. البته خودتان هم می‌توانید تولیدکننده آن اسباب‌بازی باشید؛ در هر صورت شما فروشنده‌ای هستید که می‌خواهید محصولی که در دست دارید را به‌صورت گسترده با نرخ مصوب به فروش برسانید.

در این‌صورت شما برای فروش گسترده خود به بازاریابان زیادی نیاز خواهید داشت. بازاریابانی که به‌ صورت اینترنتی اقدام به معرفی و فروش محصول شما کنند، سیستم همکاری در فروش ایجاد می‌کنند؛ در واقع شما بخش بزرگی از محصولات خود را با سیستم همکاري در فروش عرضه کرده‌اید.

اگر چه مصرف‌کنندگان نهایی با همان نرخ مصوب محصول شما را دریافت می‌کنند اما شما باید از سود خود به افرادی که همکاري در فروش کرده‌اند پورسانت یا کمسیون بدهید. افرادی که در سیستم همکاري در فروش کار می‌کنند، با عنوان بازاریابان اینترنتی، بازاریاب وابسته یا تبلیغ‌کننده هم خوانده می‌شوند. هدف اصلی از ایجاد سیستم‌های همکاري در فروش، افزایش فروش است.

فرق همکاری در فروش با ویزیتوری

با توجه به تعریفی که از شغل همکاري در فروش ارائه دادیم، ممکن است این سوال هم برای شما ایجاد شده باشد که آیا همکاري در فروش همان ویزیتوری است؟ جواب این سوال «خیر» است.

همکاری در فروش همان ویزیتوری نیست؛ اگرچه شباهت‌های زیادی به هم دارند اما متفاوت از هم هستند. وقتی شما به عنوان یک ویزیتور استخدام می‌شود، محصولات فیزیکی یا خدمات یک شرکت را به‌صورت حضوری (ویزیت کردن) به مشتریان معرفی کرده و در برابر هر فروشی که انجام دهید، پورسانت مشخصی دریافت می‌کنید.

این در حالی است که در سیستم همکاری در فروش هیچ ویزیت یا فروش حضوری صورت نمی‌گیرد. هرآنچه که شما با سیستم همکاري در فروش عرضه می‌کنید باید به صورت اینترنتی باشد. مراحل انجام این کار در ادامه بررسی خواهد شد.

تعاریف مربوطه به بهترین سیستم همکاری در فروش

بهترین تعریف از همکاری در فروش را می‌توان در درآمد غیرفعال هوشمند یافت:

حتما می‌دانید که همکاری در فروش به فرآیند بدست آوردن پورسانت با تبلیغ محصولات دیگران (یا شرکت) گفته می‌شود. شما محصولی را که دوست دارید پیدا می‌کنید ، آن را برای دیگران تبلیغ می‌کنید و برای هر فروشی که دارید بخشی از سود خود را کسب می کنید.

با این حال، وب سایت‌ های معتبر در مورد ۴ طرف مختلف درگیر صحبت می کند: تولید کننده و فروشنده محصول و بازاریاب افیلیت. بهترین سایت ها برای همکاری در فروش با پورسانت بالا کدام است؟

وقتی نوبت به بازاریابی فروش می‌رسد، دو معادله وابسته وجود دارد: تولید کننده و فروشنده محصول و بازاریاب افیلیت.

بنابراین همکاری در فروش می تواند به عنوان روند گسترش ایجاد محصول و بازاریابی محصول و معرفی محصول در بین احزاب مختلف شناخته شود ، جایی که هر یک از طرفین با توجه به سهم خود سهمی از درآمد دریافت می کنند.

فقط تبلیغ یا فقط ایجاد محصول نیست که شما را به عنوان بازاریاب افیلیت مارکتینگ ها مشخص می کند.


شما می توانید هم ایده همکاری در فروش دهید و هم بازاریاب و همچنان از ایده اصلی تقسیم درآمد سود ببرید.

حال بیایید به تمام قسمت‌های بهترین سیستم همکاری در فروش نگاهی بیندازیم.

همکاری در فروش: این حزب بعضاً به عنوان ناشر نیز شناخته می شود. افلیت مارکتینگ‌ها می‌توانند به صورت فردی یا حتی به صورت زنجیره‌ای یا شرکت‌های بزرگ مانند بوش و…  باشند. یک تجارت همکاری در فروش می تواند هر ماه چند صد دلار کمیسیون یا ده ها میلیون دلار درآمد کسب کند.

 

این جایی است که بازاریابی برای بهترین سیستم همکاری در فروش اتفاق می‌افتد. یک افیلیت مارکتینگ یک یا چند محصول وابسته را تبلیغ می‌کند و سعی می کند مشتریان بالقوه را از ارزش محصول بازرگان جذب و متقاعد کند تا در نهایت خرید آن را انجام دهند. این امر می‌تواند با راه اندازی یک وبلاگ بررسی محصولات فروشنده حاصل شود.

مصرف کننده: مشتری یا مصرف کننده سیستم همکاری در فروش را دور و برش پیدا می کند. بدون فروش ، هیچ کمیسیونی برای توزیع وجود ندارد و هیچ درآمدی برای تقسیم وجود ندارد.

افیلیت مارکتینگ شما در بهترین سیستم همکاری در فروش سعی خواهد کرد در هر کانالی که صلاح می داند، اعم از شبکه اجتماعی، بیلبوردهای دیجیتالی یا از طریق موتور جستجو با استفاده از بازاریابی محتوا در وبلاگ ، به مصرف کننده بازاریابی کند.

این که آیا مصرف کننده می داند که آنها بخشی از سیستم بازاریابی شرکت های همکاری در فروش هستند یا خیر ، بیشتر به شرکت افیلیت بستگی دارد.

برخی تصمیم می گیرند که به مصرف کنندگان خود اطلاع دهند و شرکت های همکاری در فروش بیشتر تمایل دارند در مورد انگیزه بازاریابی خود از نظر مالی شفاف باشند ، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند.


آنها اجازه می دهند سیستم ردیابی در پس زمینه کار کند ، جایی که مشتری می تواند روند خرید را مثل همیشه دنبال کند و شرکت وابسته همچنان در ازای کارمزد پرداخت می شود.

مصرف کننده معمولاً قیمت بالاتری به بازاریاب شرکت وابسته پرداخت نمی کند ، زیرا هزینه شبکه وابسته قبلاً در قیمت خرده فروشی لحاظ شده است.

شبکه: فقط برخی قسمت شبکه را از معادله بازاریابی همکاری در فروش در نظر می گیرند. اما یک راهنمای بازاریابی همکاری در فروش باید شامل شبکه‌های زیادی باشد  زیرا در بسیاری از موارد، یک شبکه به عنوان واسطه بین شرکت افیلیت و بازرگان کار می کند.

در حالی که می توانید دوره آنلاین شخصی را ایجاد کرده و فقط یک سهم مستقیم از درآمد را با آنها ترتیب دهید ، به شبکه ای مانند ClickBank یا کمیسیون اتصال اجازه پرداخت و تحویل محصول را می‌دهد تا نکته جدی تری در مورد بازاریابی همکاری در فروش شما ایجاد کند.

بعضی اوقات، شرکت‌های افیلیت مجبورند از طریق یک شبکه وابسته از طریق آن شرکت کنند تا حتی بتوانند محصول را تبلیغ کنند. به عنوان مثال، این اتفاق می افتد اگر تاجر فقط برنامه همکاری در فروش خود را در آن شبکه مدیریت کند.

سپس شبکه وابسته به عنوان پایگاه داده بسیاری از محصولات عمل می کند، که بازاریاب شرکت های همکاری در فروش می توانند از بین آنها محصولات موردنظر را انتخاب کنند.

در مورد تبلیغ کالاهای مصرفی ، مانند ابزار ، کتاب ، اسباب بازی و وسایل خانگی ، بزرگترین شبکه همکاری در فروش ، آمازون است. برنامه افیلیت Amazon Associates به شما امکان می دهد هر کالایی را که در سیستم عامل آنها فروخته می شود تبلیغ کنید. آمازون یکی از بهترین سیستم همکاری در فروش جهان را دارد. همکاری در فروش کالای ایرانی به چه صورتی است؟


هر کسی می تواند ثبت نام کرده و سپس یک لینک همکاری در فروش سفارشی برای محصولات آمازون ایجاد کند. اگر شخصی از طریق لینک شما خرید کند ، کمیسیون کمی بدست می آورید.

با روشن شدن اصطلاحات اساسی، بیایید نمای کلی از چگونگی شروع کار با بازاریابی شرکت های همکاری در فروش خود داشته باشیم.

مزایای همکاری در فروش

سیستم افیلیت یا همکاري در فروش مزایای زیادی دارد که می‌تواند به عنوان یک شغل اصلی و پردرآمد در نظر گرفته شود. افرادی که کارمند یا دانشجو هم هستند، می‌توانند به عنوان یک شاغل پاره‌وقت به آن نگاه کنند. مزایای این نوع از سه کسب و کار موفق در ایران به قرار زیر است:

  • نیاز به سرمایه‌گذاری ندارد.
  • نیاز به تولید محصول یا انبار کردن آن وجود ندارد.
  • وسیله کار همکاری در فروش تنها یک اتصال اینترنتی به همراه کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند است.
  • در هر زمان و مکانی قابل انجام است.
  • می‌تواند به عنوان یک شغل خانگی و کار در منزل انتخاب شود.
  • درآمد آن نامحدود است.
  • و …..

معایب همکاری در فروش

همکاری در فروش علی‌رغم مزایایی که دارد، معایبی هم دارد که باعث می‌شود افرادی با انجام آن مخالف باشند یا کلاً آن را رد کنند. البته مانند هر شغل یا پیشه دیگر انتظار نمی‌رود تمام آراء ممکن به سود این کسب‌وکار باشد.

بالاخره سلایق، علایق و ارزش‌های خاصی در بین افراد وجود دارد که باعث می‌شود نظرات متفاوتی نسبت به یک کسب‌وکار داشته باشند. تعدادی از آراء مخالف به همکاري در فروش به‌ خاطر مشکلات زیر است:

  • ایجاد ترافیک بالای سایت برای فروش بیشتر کاری زمان‌بر و نسبتاً دشواری است.
  • بازاریابان هیچ کنترلی بر روی کیفیت و معرفی محصولات ندارند.
  • تعداد رقیبان در این کار بسیار زیاد است.
  • برخی از شرکت‌ها بدقول هستند و پول همکاران فروش خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.
  • و ….

همانطور که قبلاً گفتیم، هرکاری که در ظاهر راحت به نظر می‌رسد، دردسرهای خاصی هم دارد. در مورد سیستم همکاري در فروش هم مشکلاتی که عنوان کردیم وجود دارد. بنابراین تنها افرادی می‌توانند این شغل را انتخاب کنند که چالش‌های آن را پذیرفته و بتوانند از موانع این کار عبور کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 21 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست